soczewica

Może stać się podstawowym składnikiem wielu smacznych i pożywnych potraw, jest jednocześnie rewelacyjnym wsparciem dla naszego organizmu – soczewica to wyjątkowa roślina strączkowa, którą z pewnością należy włączyć do swej diety. Co warto wiedzieć na jej temat?

Wartość odżywcza soczewicy

Osoby na zdrowej diecie chętnie sięgają po rośliny strączkowe, w gronie których soczewica od dawna zajmuje wysokie miejsce, zresztą nie bez powodu. Roślina ta ma ogromną wartość odżywczą, a przepisy na dania z jej udziałem doceniają m.in. wegetarianie i weganie (na stronie https://www.fotoprzepis.pl/jak-dlugo-gotowac-soczewice/ kilka informacji na temat gotowania soczewicy). Smaczna oraz pożywna soczewica jest przecież jedną z najlepszych alternatyw dla mięsa, a dania jarskie z jej udziałem cieszą się niesłabnącą popularnością.

O ogromnej roli soczewicy w zdrowej diecie decyduje jej wartość odżywcza. W tej roślinie znajdziemy sporo białka i błonnika, jest ona również doskonałym źródłem potasu oraz witamin z grupy B. Ponadto, co trzeba podkreślić – soczewica może nam pomagać w utrzymaniu dobrej formy.

Soczewica i jej prozdrowotne właściwości

Sięganie po potrawy z soczewicy może przynieść wiele korzyści tym, którym liczne choroby już zaczynają utrudniać życie. Przepisów na dania z tej rośliny strączkowej z pewnością powinny poszukiwać osoby chcące pozbyć się zbędnych kilogramów. Będąca znakomitym źródłem białka soczewica, to podstawa pożywnych i niskokalorycznych dań, dzięki którym odchudzanie staje się łatwiejsze.

Zdrowa dieta z udziałem soczewicy może się też okazać bardzo cennym wsparciem dla tych osób, które mają problemy z nadciśnieniem oraz miażdżycą. Ze względu na niski indeks glikemiczny, sięganie po tę roślinę strączkową zalecane jest pacjentom walczącym z cukrzycą.

Prozdrowotne właściwości soczewicy sprawiają, że w naszej diecie odgrywa ona coraz ważniejszą rolę. Warto korzystać z przepisów na dania jarskie z jej udziałem (w serwisie https://www.fotoprzepis.pl znajdują się ciekawe, kulinarne inspiracje). Pozwoli nam to zadbać o zdrowie, a jednocześnie – urozmaicić swój tradycyjny jadłospis.

 

Poprzedni artykułCurry z ryby z ananasem
Następny artykułSałatka z brokuła, fety i świeżych ogórków