gofry

Przepis na dwa naprawdę sycące gofry z białego sera i jabłek, które znakomicie smakują jako drugie śniadanie lub kolacja. Na zimno można takie gofry zabrać jako drugie śniadanie do pracy lub do szkoły. Jeśli potrzebujecie więcej gofrów – oczywiście trzeba proporcjonalnie zwiększyć ilość składników. Dla jednej osoby na porcję spokojnie wystarczą dwie sztuki. Z dodatkiem świeżych owoców będą smacznym, zbilansowanym posiłkiem.

Na drugim zdjęciu gofry serwowane jako placki. Plusem takiego rozwiązania jest łatwość przygotowania – nie trzeba posiadać gofrownicy. Minusem jest to, że gofry-placki są kruche i przy przewracaniu na patelni i zdejmowaniu łatwo się rozpadają. Co zresztą widać na zdjęciu.

Składniki:

  • 65 g sera białego półtłustego
  • 1 jajko
  • 35 g płatków jaglanych
  • 10 g masła
  • 50 g jabłka
  • opcjonalnie łyżeczka cukru pudru (jeśli ktoś lubi słodkie)

Przygotowanie gofrów:

Składniki wrzucić do blendera i zmiksować.
Pieczemy w rozgrzanej gofrownicy do zrumienienia. Polecam też wypróbować silikonowe formy do pieczenia gofrów.

Nasze gofry można też usmażyć na patelni jako placki. Ze względu na składniki gofry mają tendencję do przypalania się i łatwo się rozpadają. Dlatego może ucierpieć ich estetyka.

Poniżej na zdjęciach gofry z gofrownicy i smażone jako placki.

Najlepiej podawać z owocami.

Smacznego!

 

gofryplacki z sera białego i jabłek

 

Poprzedni artykuł5 rzeczy, które warto wiedzieć o ryżu!
Następny artykułCiasteczka z masła orzechowego i nutelli